Ik kreeg een e-mail van mijn bank met het bericht dat uit hun systeem bleek dat de klantgegevens die gekoppeld waren aan mijn e-mailadres niet voldeden aan de algemene voorwaarden.

“ Ik kreeg een e-mail van mijn bank met het bericht dat uit hun systeem bleek dat de klantgegevens die gekoppeld waren aan mijn e-mailadres niet voldeden aan de algemene voorwaarden.  ”

Ik kreeg een e-mail van mijn bank met het bericht dat uit hun systeem bleek dat de klantgegevens die gekoppeld waren aan mijn e-mailadres niet voldeden aan de algemene voorwaarden. Bovendien maakten ze mij erop attent dat ik gebruik zou maken van een verouderde bankkaart. Daarnaast stond er het volgende te lezen:

“Al onze cliënten krijgen eenmalig de kans om gratis een vervangende bankkaart aan te vragen voor 14 mei 2020. Na deze datum vind automatisch een verzoek plaats die ook automatisch zal worden geïncasseerd wat €21,95 bedraagt .In verband met de veiligheid van onze klanten is het verplicht om uw huidige bankkaart te vervangen. Wij bieden onze klanten de mogelijkheid aan om dit kosteloos te doen. Klik op de button hieronder om kosteloos uw nieuwe bankkaart aan te vragen en volg de benodigde stappen om uw aanvraag te voltooien. Vanwege het coronavirus (COVID-19) bent u genoodzaakt alle stappen zo goed mogelijk te volgen. Op deze manier dragen we bij om de verdere verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Aanvragen. De nieuwe bankkaart voldoet aan onze nieuwste veiligheidsvoorschriften. U kunt per direct uw nieuwe bankkaart aanvragen via het online formulier. Let op! Zorg dat u alle gegevens naar waarheid invult. Heeft u vragen? Neemt u dan gerust contact op met de klantenservice.”


Na het ontvangen van deze e-mail heb ik online een nieuwe bankkaart aangevraagd en mijn persoonlijke gegevens doorgegeven. Mijn bankrekening is nu volledig leeggehaald. De bank liet me weten dat dit een geval van phishing is en dat ik niet het enige slachtoffer ben.